ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Ժողովուրդն ամեն անգամ չի կարող շրջափակել հուշարձանը, որ չոչնչացնեն»

«Ժողովուրդն ամեն անգամ չի կարող  շրջափակել հուշարձանը, որ չոչնչացնեն»
03.07.2018 | 13:09

Կարևոր նշանակությամբ կառույցները կամայականություններից փրկելու և հուշարձանի կարգավիճակ տալու մասին բազմիցս խոսվել է: Օրերս մշակույթի նախարարությունը հանդես եկավ հուշարձանների ցանկը համալրելու հայտարարությամբ: Փորձեցինք պարզել՝ ի՞նչ քայլեր են ձեռնարկվում, ի՞նչ մտահոգություններ ու առաջարկներ ունեն ոլորտի գիտակները:


«Ա»-Ն ԱՍԵԼՈՒՑ ՀԵՏՈ ՊԵՏՔ Է «Բ»-Ն ԷԼ ԱՍԵԼ. ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ ՊԵՏՔ Է ԿՈՆԿՐԵՏ ՔԱՅԼԵՐԻ ԴԻՄԻ»
Հայտնի ճարտարապետ, «Ռոսիա» կինոթատրոնի համահեղինակ ՀՐԱՉՅԱ ՊՈՂՈՍՅԱՆԻ հետ զրուցել ենք հուշարձանների պաշտպանության, գլխավորապես «Ռոսիա» կինոթատրոնը վերջնականապես կորցնելու վտանգի մասին:
-«Ռոսիա» կինոթատրոնը վերջնական ձևախեղումից փրկելու մտավորականների, հանրության կոչը առկախ է մնացել: Մշակույթի նախարարությունն իրավասու չէ՞ ինչ-որ բան ձեռնարկելու:
-Նախարարությունը իրավասու չէ, որովհետև «Ռոսիա» կինոթատրոնը, «Զվարթնոց» օդանավակայանը հուշարձանների ցանկում ընդգրկված չեն: Մինչ օրս լուծված չէ այդ հարցը, չնայած մշակույթի նոր նախարարն ասաց, որ դրանք պետք է ընդգրկվեն հուշարձանների ցանկում:
-Նախարարությունը հայտարարություն է տարածել, որ պետք է համալրվի հուշարձանների ցանկը, և անսալու են մասնագետների, հանրության առաջարկներին: Գուցե ճիշտ ժամանա՞կն է, որ մտավորականներն իրենց խոսքն ասեն:
-Մտավորականները միշտ չէ, որ պետք է պահակի նման պաշտպանեն ժողովրդի ունեցածը: Այդ հուշարձանը, «Ռոսիան» նկատի ունեմ, պետական է եղել, հիմա դարձել է մասնավոր, բայց, բոլոր դեպքերում, անկախ սեփականության ձևից, ժողովրդի հարստությունն է (թեև աներևակայելի չափերով աղավաղվել է, իսկական տեսքը ոչ ոք չի էլ հիշում): Ժողովուրդը պետք է իր ունեցածը պահպանի, լինի կինոթատրոն, եկեղեցի, թե այլ կառույց: Իսկ ժողովրդի ներկայացուցիչներն ովքե՞ր են՝ իշխանությունները, նախարարությունները, ժողովուրդն ամեն անգամ չի կարող շրջափակել հուշարձանը, որ չոչնչացնեն: Իմ կարծիքով՝ այդ հայտարարությունից հետո նախարարությունը պետք է հրավիրի սեփականատիրոջը և զրուցի նրա հետ, որովհետև նա ամենևին մտադիր չէ լսելու ո՛չ ժողովրդին, ո՛չ իշխանություններին:
-Եթե «Ռոսիան» ընդգրկվի հուշարձանների ցանկում, կամայականություններին էլ վերջ կդրվի: Գուցե պետք է մտավորականների՞ն հրավիրել զրուցելու, վերջիններս էլ իրենց առաջարկները ներկայացնեն և հետամուտ լինեն, որ նախարարությունն իր խոսքի տերը լինի:
-Երևի գիտեք, որ համացանցում «Փրկենք «Ռոսիա» կինոթատրոնը» խումբ է ստեղծվել: Բազմաթիվ ճարտարապետներ, մտավորականներ ընդգրկվել են այդ խմբում ու ասել են իրենց կարծիքը: Կարելի է մեկ անգամ էլ կարծիք հայտնել, բայց սա իշխանությունների խնդիրն է, պետք է կարգի հրավիրեն այդ մարդկանց, բացատրեն, որ ճիշտ է, գնել ես կինոթատրոնը, բայց դա ժողովրդի սեփականությունն է, կառուցված է ժողովրդի համար: Դա չի կառուցվել որպես տոնավաճառ, թե ինչու է տոնավաճառ կոչվում, չեմ էլ հասկանում, սովորական շուկա է, տոն չկա դրա մեջ: Ինչու՞ այնտեղ ֆիլմ չի ցուցադրվում, կինոդահլիճը մինչ օրս չի գործում: Նույնը վերաբերում է բազմաթիվ այլ շինությունների: Կենտրոնական մանկական հանրախանութը չի գործում: Պետք է սեփականատիրոջն ասել՝ գնեցիր, բայց ինչի՞ համար, որ փակես ու գնաս Մոսկվա՞: «Հրազդան» մարզահամալիրն ինչու՞ է մինչև հիմա փակ: Խելագա՞ր էին կառուցողները, որ այդքան գումար ծախսեցին: Սա ընդհանուր ցավ է, ընդհանուր խնդիր է, որ կոշտ լուծումներ է պահանջում: Խոսքն ասելուց հետո պետք է նաև որոշակի քայլերի դիմել:
-Կարծում եք՝ Երևանում մնացե՞լ են կառույցներ, որ պետք է ընդգրկվեն հուշարձանների ցանկում:
-Ինչքան ասես, պատմության և մշակույթի անշարժ հուշարձանների պետական ցուցակներում ընդգրկվել են տարբեր շենքեր՝ անկախ սեփականության ձևից: Օրինակ՝ Հանրապետության հրապարակում գտնվող կառավարության երկրորդ շենքը Էռնեկյանը գնեց, բայց դա չի նշանակում, որ գնելուց հետո կարող է շենքի հետ անել այն, ինչ ուզում է: Դա համաժողովրդական սեփականություն է, նույնը` «Ռոսիան», «Զվարթնոց» օդանավակայանը և բազմաթիվ այլ շինություններ:
-«Ռոսիան» վերափոխելիս Ձեզ հետ, որպես հեղինակի, խորհրդակցե՞լ են:
-Մի ժամանակ խորհրդակցում էին, ես 2-3 տարի աշխատեցի սեփականատիրոջ հետ, փորձում էի անել այնպես, որ վնաս չկրեն, բիզնեսի հետ կապված իրենց պահանջները բավարարվեն, բայց հետո տեսա, որ անտեսում են իմ ասածները, և հրաժարվեցի համագործակցելուց:
-Հույս ունե՞ք, որ մի բան կփոխվի:
-Կարծում եմ` այո: Իշխանությունը փոխվել է, ու շատ բան փոխվել է: Ես ողջունում եմ քաղաքաշինության կոմիտեի ղեկավարությանը, մշակույթի նախարարությանը, որ փորձում են տեր կանգնել մեր ունեցածին, բայց «Ա»-ն ասելուց հետո պետք է «Բ»-ն էլ ասել, նախարարությունը պետք է կոնկրետ քայլերի դիմի:

«ՈԼՈՐՏԻ ՄԱՍՆԱԳԵՏՆԵՐԸ ՔԻՉ ԵՆ, ԿԱՌՈՒՅՑՆԵՐԸ, ՈՐ ՊԵՏՔ Է ՆԵՐԱՌՎԵՆ ՀՈՒՇԱՐՁԱՆՆԵՐԻ ՑԱՆԿՈՒՄ, ՇԱՏ»


Արվեստի քննադատների ազգային ասոցիացիայի նախագահ, արվեստի քննադատ, համադրող ՌՈՒԲԵՆ ԱՐԵՎՇԱՏՅԱՆԸ «Փրկենք «Ռոսիա» կինոթատրոնի շենքը» մասնագիտական նախաձեռնող խմբի անդամ է: Ամիսներ առաջ դիմելով նորանշանակ մշակույթի նախարարին, ինչպես նաև ՀՀ վարչապետին` նախաձեռնող խումբը մասնավորապես նշել էր, որ տարիներ շարունակ Հայաստանի կառավարության կողմից անտեսվող արդի ճարտարապետական կառույցներին հուշարձանի կարգավիճակ տալու խնդիրն առայսօր մնում է խնդրահարույց։ Այդ անորոշությունից օգտվող «Ռոսիա» կինոթատրոնի սեփականատերը հետևողականորեն և գիտակցված ձևախեղում է կառույցի կերպարային ամբողջականությունը, ինչը կարող է հանգեցնել շինության կերպարի անդառնալի կորստին։
-Պարոն Արևշատյան, նախաձեռնությունը, նախարարությանն ուղղված դիմում-նամակն ի՞նչ արձագանք գտան:
-Նախաձեռնությունը շատ արագ արձագանք ստացավ հանրային դաշտում, այնուհետև արձագանքեց նախարարությունը: Ասացին, որ հարցին պետք է ընթացք տրվի, փոխնախարար Տիգրան Գալստյանը կազմակերպեց հանդիպում հուշարձանների պահպանության կոմիտեի փորձագետների հետ: Հրավիրված էին նաև այլ մասնագետներ, և շատ հստակ դիրքորոշում արտահայտվեց, որ պետք է հուշարձանների ցանկը վերանայվի ու թարմացվի: Այնուհետև նախարարությունը պաշտոնական հայտարարություն տարածեց հուշարձանների ցանկի համալրման վերաբերյալ: Անկեղծ ասած, սպասում էինք որոշակի քայլերի, մոտ տասն օր է անցել, որևէ նորություն չկա:
-Գուցե հանրությունը, մտավորականները պետք է իրենց առաջարկնե՞րը ներկայացնեն, ավելի ակտի՞վ լինեն:
-Հանրային ակտիվություն, կարծում եմ, բավարար չափով եղել է: Այս պահին քայլեր պետք է անի նախարարությունը: Եթե անդրադառնում ենք Խորհրդային Հայաստանի մոդեռնիստական ճարտարապետական ժառանգությանը, նախ և առաջ, պետք է հաշվի առնենք, որ ոլորտի մասնագետները քիչ են, իսկ շենքերը, որ պետք է ներառվեն հուշարձանների ցանկում, շատ: Կան առաջին հայացքից ներկայացուցչական տեսք չունեցող կառույցներ, որ իրականում հետաքրքիր, կարևոր նշանակություն ունեն: Այսինքն, պետք է կազմվի ցանկ, անցկացվի որոշակի մասնագիտական փորձաքննություն: Դա բավականին տևական պրոցես է, բայց պետք է սկսել ինչ-որ պահի:
-Ինչպես նշեցիք՝ պրոցեսը տևական է, բայց չէ՞ որ կան կառույցներ, որոնք վտանգված են և հրատապ լուծում են պահանջում, օրինակ՝ «Ռոսիան», «Զվարթնոցը»:
-Կարծում եմ` վտանգված կառույցների նկատմամբ, որոնց հուշարձան լինելու առումով ոչ մի կասկած լինել չի կարող, պետք է ցուցաբերվի հատուկ վերաբերմունք: Խնդիրը կառավարության մակարդակով պետք է կարգավորել, սեփականատերերի հետ պայմանավորվածություն ձեռք բերել, որ ոչ մի փոփոխություն չանեն մինչև հուշարձանների ցանկը թարմացվի: Այսինքն, պետք է ծրագիր կազմվի, առաջնահերթ խնդիրները լուծվեն, դրան զուգահեռ, ընթանա ցուցակագրման գործընթաց:
-Հնարավո՞ր է անաղմուկ լուծել խնդիրը, ընդհանուր հայտարարի գալ սեփականատիրոջ հետ: Ի վերջո, կարելի է լսել նրա դիրքորոշումը, ըմբռնումով մոտենալ և փորձել ներկայացնել հուշարձանի պահպանության անհրաժեշտությունը:
-Ես սեփականատիրոջ հետ ոչ մի առնչություն չեմ ունեցել, չեմ կարող ասել՝ հնարավո՞ր է, թե՞ ոչ, բոլոր դեպքերում, այդ բանակցությունները պետք է սկսվեն, այլ կարծիք չի կարող լինել: Իհարկե, ինչ-որ առումով, մարդուն ասես փաստի առաջ են կանգնեցնում. իր սեփականատիրությունը տոտալ առումով դուրս է գալիս իր վերահսկողությունից, և դա կարող է դժգոհություն առաջացնել, բայց պետք է ասել նրան, որ հուշարձանի կերպարային ամբողջականության պահպանումը միայն օգուտ ու լրացուցիչ տնտեսական դիվիդենդներ կբերի:

«ԲԻԶՆԵՍՈՒՄ ՄԵԾ ՇԱՀՈՒՅԹ ԿԱՐԵԼԻ Է ՍՏԱՆԱԼ՝ ՀԵՆՑ ԱՐԺԵՔՆԵՐԸ ՊԱՀՊԱՆԵԼՈՎ»


Ճարտարապետ ԱՐՍԵՆ ԿԱՐԱՊԵՏՅԱՆԻ կարծիքով՝ պատմամշակութային նշանակություն ունեցող շինություններին հուշարձանի կարգավիճակ տալը բավական չէ դրանք ոչնչացումից փրկելու համար, եթե կարգավիճակը չի զուգորդվում հուշարձանը օրենքով պաշտպանելու և պահպանելու այլ միջոցներով:
-Մենք շատ դեպքեր ունենք, երբ ցուցակում ընդգրկված շենքերը փչացրել են, և ոչ մի հետևանք դա չի ունեցել,- ընդգծեց ճարտարապետը:
-Հնարավոր չէ՞ կառույցը սեփականացնել, արդիականացնել, բայց պահպանել դիմագիծը:
-Իհարկե հնարավոր է, ավելին՝ աշխարհում մեծ փորձ կա նման գործընթացների, արդեն վաղուց այդ հեծանիվը հորինված է: Կարծում եմ՝ ամենակարևոր բանը, որ մեզ պակասում է՝ գիտակցությունն է և արժեքների ճիշտ ընկալումը:
-Գուցե ընկալում ենք, բայց առաջնությունը տալիս ենք բիզնես շահի՞ն:
-Մենք խոսում ենք այն մասին, որ ընկալումներն այսօր ամբողջ աշխարհում փոխվել են, և արժեքների կուտակման գաղափարը դարձել է արդիական: 100 տարի առաջ լրիվ ուրիշ մոտեցումներ էին: Հիմա մենք շատ ենք ուշացել, և հասարակությունը չի գնահատում, չի արժևորում իր ունեցածը: Բնական է, որ կարող է լինել նաև շահերի բախում բիզնեսի հարթությունում, բայց իրականում, եթե ավելի հեռանկարային ենք նայում, բիզնեսում մեծ շահույթ կարելի է ստանալ հենց արժեքները պահպանելով:
-Ի՞նչ կառաջարկեք ինքներդ՝ որպես մասնագետ, և ի՞նչ է պետք անել, որ մի օր չարթնանանք, ու տեսնենք՝ «Ռոսիան» վերջնականապես կորցրել ենք:
-Բարդ հարց է։ Ես, որպես երևանցի, կարծում եմ, որ «Ռոսիան» մենք արդեն կորցրել ենք, որովհետև «Ռոսիան» արժեքավոր էր իր միջավայրի հետ: Անկեղծ ասեմ՝ ես ինքս դեռ լուծում չեմ տեսնում, չեմ պատկերացնում, թե ինչ կարելի է անել, բայց սա լավ օրինակ է, որ ապագայում այլ շենքեր նման ճակատագիր չունենան: Չնայած արդեն շենք էլ չի մնացել:

Պատրաստեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 8172

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ